Podle statistik v uplynulém roce činily náklady na bydlení v průměru 5 706 Kč měsíčně na rodinu, což je přibližně 15,9% celkových příjmů. Více než 40% jejich čistého příjmu však 10% rodin utratí na bydlení, včetně elektřiny.
Více
Domů10 nejčastějších chyb při přípravě podnikatelského plánu
10 nejčastějších chyb při přípravě podnikatelského plánu 7. 2. 2014
Chcete-li do svého podnikání přilákat další zdroj příjmu, je třeba sepsat příslušný podnikatelský záměr.
Velmi často podnikatelé nevědí, jak to udělat, nebo se ptají, proč byl vypracovaný plán cynicky odmítnut potenciálními investory a věřiteli.
Podíváme se na 10 nejčastějších chyb při sestavování podnikatelského plánu:
- V popisu nejsou uvedeny žádné zkušenosti v tomto oboru podnikání, které je třeba rozvíjet. Investoři a věřitelé mají důvěru pouze k takovým podnikatelům, kteří mají potřebnou znalost a dovednost a jsou schopni realizovat svůj podnikatelský nápad.
- Předpokládané příjmy z podnikání jsou značně přehnané. V ideálním případě, predikce možného příjmu by měla být založena pouze na stávajících zákaznících a možnosti jejich okruh rozšířit. Často přehnané a neodůvodněné příjmy nesmírně poškozují důvěru investorů. Proto je na místě mírně snížit plánované množství zisku v prognóze.
- Neexistuje žádný přímý důkaz, že byznys model přinese skutečné výhody, pokud jde o konkrétní dobu. V kvalitním byznys plánu jsou přesně vymezeny všechny možné náklady, čas na realizaci záměrů a cílů a dosažení předpokládaného zisku.
- Neexistuje žádný jasný popis zboží nebo služeb, proto není možné rychle vyhodnotit jejich nezbytnost na dnešním trhu. Při popisu výrobku nebo služby je nutno věty formulovat jasně, stručně, výstižně, aby byl popis jednoduchý a srozumitelný. Tak bude mnohem snazší pochopit potřebu tohoto výrobku.
- Neexistuje žádný přímý důkaz, že předložený podnikatelský záměr bude vyžadován v budoucnosti. Je nezbytné, aby si investor byl jistý, že za pár let byznys stále poroste a bude i nadále ziskový. Investorům se nevyplatí sponzorovat nápady, které stojí v zájmu spotřebitelů dnes, ale nebudou poptávány zítra.
- Žádná přesná představa konkurentů. Čím lépe a přesněji budou popsáni a uvedeni všichni možní konkurenti, tím přesvědčivější bude podnikatelský záměr pro investora, který si uvědomí, že podnikatel zná strukturu trhu a bude schopen zaujmout dominantní postavení. Investoři věří, že v případě špatného vnímání svých konkurentů není žádná naděje, že podnik může očekávat alespoň nějaký úspěch a rozvoj.
- Nejasně stanovena cílová skupina podnikání. Kompetentní podnikatelský záměr by měl jasně uvádět perspektivy bank a věřitelů v důsledku spolupráce.
- Způsob psaní podnikatelského plánu je nudný a nezajímavý. Pokud neupoutá pozornost čtenáře od prvních řádků, nebude nikdy přečten až do konce.
- Podnikatelský plán je napsán špatně, obsahuje překlepy a gramatické chyby. To značně oslabuje důvěryhodnost podnikatele a naznačuje, že plán sám o sobě není dobře promyšlen.
- Příliš mnoho informací. Perfektní podnikatelský záměr by měl mít méně než 30 stran textu. V případě, že investoři mají o plán zájem, vyžádají si další informace. Pokud má text stran více, nastávají pochybnosti, že autor není schopen správně a logicky vyjádřit své myšlenky. V případě potřeby můžete využít služeb profesionálního editora, který odstraní z textu vše zbytečné a zaměří se na důležité části podnikatelského záměru. Můžete si objednat podnikatelský plán v naší společnosti Mr.Consult.
Rozvojem podnikatelského plánu profesně se zabývají consultingové společnosti. Dozvědět se více o těchto společnostech, můžete z našeho článka „Co je Consulting„.