Nejnovější aktualita

Téměř 10% obyvatel České republiky je na pokraji chudoby 28.3.2019

Podle statistik v uplynulém roce činily náklady na bydlení v průměru 5 706 Kč měsíčně na rodinu, což je přibližně 15,9% celkových příjmů. Více než 40% jejich čistého příjmu však 10% rodin utratí na bydlení, včetně elektřiny.

Více
DomůJak vyniknout mezi konkurencí

Jak vyniknout mezi konkurencí 26. 8. 2014

Bez ohledu na to, v jakém oboru jste se rozhodli zahájit vlastní činnost, určitě se budete muset vydat cestou soutěže. Na většinu začínajících podnikatelů, kteří začnou podnikat, tlačí konkurence. Je to válka firem, které bojují mezi sebou, aby získali více klientů, a používají mnoho různých způsobů. Zlaté pravidlo v boji za konkurenční výhodou a úspěchem zní – nabídnout zákazníkům to, co se jim nedostává v jiných společnostech.

První etapa v porovnání mezi Vámi a konkurencí spočívá v hledání problému. Začněte problémy řešit! Kromě úspěchů totiž mají konkurenti také své problémy. O jaké problémy přesně jde, si ukážeme na příkladu obchodu s oblečením:

  • nedostatečná dostupnost některých modelů a velikostí;
  • neshoda poměru cena–kvalita;
  • nedostatek návrhů pro určité kategorie klientů (mládež, senioři);
  • neschopnost používat platební karty, šeky apod.
  • přístup k zákazníkům, pomoc při poskytování služeb nebo při nákupu.

Čím více položek bude na vašem seznamu, tím lépe, protože to vám dává možnost vybrat si nejúčinnější body, ve kterých narážíte na problémy.

Jakmile jste problémy nalezli, nastává další fáze – analýza. Analyzujte zpětné vazby od zákazníků konkurentů v oboru, ve kterém si chystáte otevřít byznys. Můžete se taky stát zákazníkem soutěžitele a osobně identifikovat problémy.

Po analýze problému bude potřebné naplánovat další kroky v dobytí trhu a zákazníků konkurentů. Zde jsou příklady několika jednoduchých kroků, jak se odlišit od konkurence:

  • udělejte z problémů konkurentů své výhody;
  • pracujte v oblasti cenové politiky;
  • mějte individuální přístup ke každému klientovi;
  • vytvořte nabídky pro různé skupiny klientů;
  • vytvořte program pro rozvoj loajality zákazníků, přicházejte s různými akcemi a buďte aktivní;
  • zkuste se zaměřit na ekologickou nezávadnost produktů;
  • informujte zákazníky o různých vlastnostech produktů, které skrývají konkurenti;
  • na zákaznících nešetřete.

Jak ukazuje praxe, stát se úspěšným v byznysu je možné i v tom oboru, ve kterém by se zdálo, že není možné uspět. Můžete se pohybovat ve všech oblastech, pokud dokážete nabídnout svým zákazníkům něco jiného, pokud se od konkurence odlišujete.

Samozřejmě, že to nebude lehké, ale vaší motivací bude výsledek, který máte ve své představě a který bude stát rozhodně za to. Chcete být úspěšní? V našem článku jsme se odhalili všechna tajemství úspěšného podnikatelského projektu.

Máte dotazy? Chcete vědět, jak můžeme pomoci vaší firmě. Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.

Napište nám

Máte dotaz? Řešíte aktuálně projekt ve firmě? Zanechte nám zprávu. Ozveme se vám zpět do hodiny!