Nejnovější aktualita

Téměř 10% obyvatel České republiky je na pokraji chudoby 28.3.2019

Podle statistik v uplynulém roce činily náklady na bydlení v průměru 5 706 Kč měsíčně na rodinu, což je přibližně 15,9% celkových příjmů. Více než 40% jejich čistého příjmu však 10% rodin utratí na bydlení, včetně elektřiny.

Více
DomůRestaurační podnikání

Restaurační podnikání 7. 4. 2014

Jednou z nejmódnějších a nejvýhodnějších investic je v současnosti restaurační podnikání. Kavárny, coffee shopy, bary a restaurace – to jsou nejpopulárnější místa pro investování.

restaurant_businessAle jak začít? Jaký podnik otevřít, kde a jak? Tyto otázky trápí všechny podnikatele začínající v této oblasti. Mnoho z nich ve snaze realizovat své sny je připraveno projektovat co možná nejluxusnější místa a investovat spoustu peněz. Ale jen málo začínajících podnikatelů ví, že mezi aktuální optimální varianty patří – restaurace střední třídy, bary s živou hudbou, kavárny s čerstvým pečivem a novinami. Vše ale popořadě.

Restaurací dnes může být restaurační zařízení střední třídy v evropském stylu s širokým sortimentem alkoholických nápojů. Hlavní výhodou této restaurace na rozdíl od luxusní restaurace je ten, že má prostor k růstu. Barů a jejich variant je na trhu hodně, proto budete muset tvrdě pracovat, abyste se prosadili, vynikli a dokázali realizovat svůj sen. Kavárny a coffee shopy jsou nejsnadnější, co se týče otevírání a obsluhování. Za nimi stojí frenčízové koncepce, příkladem jsou Paul, Starbucks, Costa Coffee atd.

Teď, když jsme si rozvrhli, jaké otevřeme zařízení, provedeme analýzu ziskovosti našeho začínajícího podniku.

  • Restaurace „střední“ třídy v raném stadiu může přinést v průměru 120–350 tisíc dolarů ročně, s maximálním ročním ziskem 450–500 000 dolarů.
  • Bar v centrální části města je schopen přinést zisk ve výši 40–90 000 dolarů.
  • Kavárna s relativně nízkou úrovní počátečních investic je schopná přinést 15–30 tisíc dolarů ročně.

V současné době je v pohostinství minimální rentabilita 30 %, průměr je cca 40 % a v případě rychlého úspěchu může dosáhnout až 55–65 %. To vše závisí na schopnosti řídit podnik a analyzovat stále se měnící podmínky na trhu.

Kolik peněz bude potřeba k otevření? Abyste otevřeli restauraci, budete muset investovat v průměru 160 až 250 tisíc dolarů. Hlavní náklady půjdou do strojů, techniky a softwaru (systém kontroly a účetní). Bary jsou méně nákladné, ale jejich počáteční investice v průměru představuje 100–150 tisíc dolarů. Na otevření kavárny bude zapotřebí 70–110 tisíc dolarů.

Hlavním tajemstvím úspěchu každého stravovacího zařízení je styl. Podnik bez explicitního zaměření nemá v boji s konkurenty šanci. Také podnikatel, který nesleduje své konkurenty a všechna rizika, která z jeho podnikání vyplývají, se nikdy neprosadí.

V posledních letech vzrostl zájem o zdravý životní styl, o vegetariánské kuchyně, kde mléko nahradilo sójové mléko, místo cukru se používají náhražky cukru, a také o čajový sortiment.
Na vrcholu popularity pohostinství dnes stojí styl Fusion. Je charakterizován kombinací různých kuchyní světa, například přidáním exotického akcentu tradiční evropské kuchyni.

Při rozvoji baru je třeba si uvědomit, co je skutečně důležité: je jednodušší změnit menu než interiér, název a styl restaurace, baru nebo kavárny. Pokud vaše instituce hostinské činnosti vychází ze specializovaného projektu, může ztratit manévrovatelnost na trhu.

Hlavní věcí v objevování a propagaci stravovacích služeb je zapojit zkušené restauratéry a profesionály, kteří pracují v různých oblastech, aby vám pomohli zorientovat se ve všech trendech. Dále je třeba provést výzkum o oblasti trhu, ve které se snažíte prosadit, rozpoznat všechna důležitá kritéria, která jsou schopna poskytnout reálný obraz o tom, co se děje. S takovým výzkumem je téměř nemožné udělat chybu. Proto má vaše firma reálnou šanci uspět.

Pamatujte si, že pokud chcete, aby vaše restaurace, bar nebo kavárna zvítězily nad konkurencí, je třeba ze sebe vydat to nejlepší a vynaložit velké úsilí. Abychom se od svých konkurentů výrazně odlišili, je třeba pilně pracovat a zapomenout na tradice a metody běžného stravování. A nezapomeňte, že restaurační podnikání, stejně jako jakékoliv jiné podnikání, je třeba vypracování podnikatelského plánu. Prosím vás, prozkoumat běžné chyby při přípravě podnikatelského plánu.

Napište nám

Máte dotaz? Řešíte aktuálně projekt ve firmě? Zanechte nám zprávu. Ozveme se vám zpět do hodiny!